Poslední aktualizace: 15. 6. 2018

Lyžařské tratě v Kladském pomezí

Hronovská smyčka

vložil(-a) dne 4.12.2010 (Sobota)

Hronovská smyčka tvoří spojnici s trasou Machov – Velké Poříčí. Je základem pro propojení stop Jestřebí hory- Maternice – Machovsko.

délka: 5,5 km
zelené značení

Popis:
Trasa odbočuje v Sedmákovicích z trasy Machov – Velké Poříčí. Kopíruje cestu směrem na Vysokou Srbskou, vede kolem kravína, (lze odbočit vpravo k hospodě „Na kopci“) dále přes louku směrem ke hřbitovu, okolo hřbitova „Na příhoně“ k hranici lesa „Pod Kubečkovým lesem“, následuje prudký krátký sjezd. Dále stopa pokračuje polem ke křížku 503 m n.m. Následuje odbočení vpravo, mírný sjezd k Vítovým dolům a lesem až na louky nad vlekem „Hrnčířák“ (sjezdovkou k žel. zastávce Žabokrky ). Stopa pokračuje mírným traverzem k lomu na Farách  a sjezdem při okraji lesa k vodojemu, po červené tur.značce prudkým stoupáním na křižovatku „K milířům“ ke křížku. Dále mírným stoupáním na „Vrše“ 518 m n.m. (krásný rozhled na Krkonoše, Bor, Dobrošov) a následně sjezdem zpět ke křížku 503 m.n.m, kde se Hronovská smyčka uzavírá.

Praktické informace:
Nejvýhodnější nástup pro Hronováky je u vodojemu na Farách, pro ostatní vystoupit v žel. zastávce Hronov-zastávka Žabokrky, přejít silnici k vleku „Hrnčířák“ a dle zdatnosti využít vlek nebo vyšlápnout sjezdovku, získat výškové metry a na horním konci se připojit na udržovanou stopu.

Způsob údržby:
skútr, 1 stopa, před víkendem, v souběhu s úpravou trasy Machov – Velké Poříčí

Možnosti občerstvení – provozní dobu a aktuálnost informací doporučujeme ověřit na uvedených kontaktech:
Hronov  (více možností) – http://www.mestohronov.cz/organizace/restaurace/
Vysoká Srbská: Hospoda Na kopci – tel. 491 483 866

Návaznost dalších tras:
Machov – Velké Poříčí

Nejnovější aktuality z této trasy:

• Hronovsko oblast č.8
    vložil(-a) dne 4.2.2017 (Sobota)

Včera upravena stopa z Machova na Sedmákovice – Zálesí – Hronov (Příčnice) – Velké Poříčí (kostel) – Velké Poříčí (Atas) – (lze pokračovat po cyklostezce na Náchod – Běloves) – zpět Velké Poříčí (letiště) – Žďárky (hřbitov) – Machovské Končiny – Machov (Kukulda) – zde pokračují stopy na Machovsko, Karlov, Slavný
    Stopa z Jírovy hory na Krkavčinu je prošlápnutá, dále přes Švédský vrch na Jestřebí hory. (viz. info – Jestřebí hory)

Hronovská smyčka přes Fara se stále neprojíždí, chodí mnoho pěších a vlek „Hrnčířák“ , kterým se dalo přiblížit od vlakové zastávky Hronov – Žabokrky, nejezdí.
    Užijte víkend na běžkách. Thér

• Hronovsko
    vložil(-a) dne 27.1.2017 (Pátek)

Stopa z Machova na Sedmákovice – Zálesí – Hronov (Příčnice) – Velké Poříčí (kostel) – Velké Poříčí (Atas) – (lze pokračovat po cyklostezce na Náchod – Běloves) – zpět Velké Poříčí (letiště) – Žďárky (hřbitov) – Machovské Končiny – Machov (Kukulda) – zde pokračují stopy na Machovsko, Karlov, Slavný
    Je to od minulého týdne projeté, stopy v pohodě, někde bohužel pošlapané od pěších , psů a nad Velkým Poříčím někdo jel stopou koňmo (nechápu). Ale okolo je více stop.
    Ve V. Poříčí u letiště okruh, stopa nová, budou o víkendu závody.
    Stopa z Jírovy hory na Krkavčinu je prošlápnutá, dále přes Švédský vrch na Jestřebí hory je už stopa protažena, dobrá. (viz. info – Jestřebí hory)

Užijte další slunečný víkend na běžkách.
    Skol Thér

• Hronovsko
    vložil(-a) dne 20.1.2017 (Pátek)

V pátek 20.1.2017 byla opět projeta stopa z Machova na Sedmákovice – Zálesí – Hronov (Příčnice) – Velké Poříčí (kostel) – Velké Poříčí (Atas) – (lze pokračovat po cyklostezce na Náchod) – zpět Velké Poříčí (letiště) – Žďárky (hřbitov) – Machovské Končiny – Machov (Kukulda) – zde pokračují stopy na Machovsko, Karlov, Slavný

Stopa z Jírovy hory na Krkavčinu je prošlápnutá, dále přes Švédský vrch na Jestřebí hory je už stopa protažena strojově.

Hronovská smyčka přes Fara se zatím neprojíždí, chodí zde mnoho pěších a vlek „Hrnčířák“ , kterým se dalo přiblížit od vlakové zastávky Hronov – Žabokrky, nejezdí.
    Užijte víkend na běžkách.

Hezký den Thér

• Hronovsko
    vložil(-a) dne 10.1.2017 (Úterý)

V okolí Hronova jsou stopy prošlápnuté ve všech hlavních směrech. Domlouváme projetí skútrem před víkendem. Minulý víkend úprava neproběhla, protože všichni měli na svých úsecích tolik sněhu, že neměli kapacitu.

Naštěstí je v Hronově dost nadšenců, co to prošlápnou, protože jsou rádi, že je zase po letech sněhu tolik, že lze přímo z Hronova vyjet.

Skol Thér

• Hronov a okolí
    vložil(-a) dne 8.2.2012 (Středa)

Na všechny strany z Hronova jde vyjet na běžkách. Víkendové stopy jsou lehce zaváté, ale jsou čerstvě prošláplé. Podklad je ujetý od skútru. V lesních úsecích je hodně napadaných větviček a jehličí, hlavně v Maternici a na Krkavčině.  Z Jírovy hory je stopa prošlápnutá do Chlívců k hospodě a dál na Krkavčinu nebo Švédský vrch. Z Krkavčiny (parkoviště) po Panský cestě je kus vypluhovaný a dál jsou koleje a cesta nic moc,  směrem k Odolovu zase vypluhováno, plno jehličí a větviček. Stopa je podél cesty k vodojemu a pak je lepší odbočit hned za vodojemem (cca 100m) do lesa.

Doporučuji vyjet z Příčnice, lze se sklouznout na Machov, Žďárky i na Velké Poříčí. Na polích je sice trochu zaváto, ale jede se dobře, i dnes jsou stopy opět prošlápnuté na všechny směry.    Skol msjt