Poslední aktualizace: 15. 6. 2018

Lyžařské tratě v Kladském pomezí

Velké Poříčí – Dobrošov

vložil(-a) dne 4.12.2010 (Sobota)

délka: cca 5,5 km
červená značka

Popis:
Trasa navazuje na stopu Machov – Velké Poříčí a vede z Velkého Poříčí od parkoviště firmy ATAS podél cyklostezky vedle řeky Metuje přes Malé Poříčí, dále rovněž podél cyklostezky po poli k hraničnímu přechodu Běloves – Kudowa, kde trať přetíná mezinárodní silnici a pokračuje kolem Bavorky podél řeky Metuje po asfaltové cyklostezce (velmi pravděpodobně zde nebude možná tvorby stopy vzhledem k velkému provozu pěších turistů). Strojová stopa pokračuje až mezi zahradami doleva kolem ranče u v Bělovsi do kopce zadem kolem lomu zadem k pěchotnímu srubu Březinka, lesem vedle polní cesty, dále přes pole šikmo vpravo směrem k turistické chatě na Dobrošově. Trasa navazuje na okruh po lukách v katastru Dobrošova. Zde však bývá problém se sněhovou pokrývkou při silnějším větru, neboť pláně jsou od sněhu vyfoukané a tím pádem je problém stopu strojově upravit.

Praktické informace:
Způsob údržby:
stopa je upravována čtyřkolkou se stopařem a hladítkem 1x týdně, v pátek dle sněhových podmínek. V případě provozu lyžařského vleku v Bělovsi na Brabáku, který provozuje Sportovním klubem Běloves, jsou běžkaři vyváženi na Brabák zdarma.
Info také na www.skibeloves.cz

Možnost občerstvení:
bufet Bavorka, Běloves (vedle hraničního přechodu Běloves – Kudowa)
hotel Bonáto, Běloves – tel. 491 424 540, www.bonato.cz
Jiráskova chata, Dobrošov – tel. 491 520 185
Penzion Krásné časy u Poláčků, Dobrošov – tel. 777 320 570, http://www.penzion-krasnecasy.cz/

Návaznost dalších tras:
Machov – Velké Poříčí (zelené značení)
okruh Dobrošov – Jizbice u Náchoda (červené značení)

Nejnovější aktuality z této trasy:

• Dobrošov, Běloves – Velké Poříčí
    vložil(-a) dne 3.2.2017 (Pátek)

Ve čtvrtek a pátek proběhla úprava běžecké stopy na Dobrošově – zde okruh cca 3 km, a úprava okruhu za Albertem a Kauflandem v Bělovsi a dále trasa od hraničního přechodu v Bělovsi do Velkého Poříčí po loukách a zpět do Bělovse

V sobotu 4.2.2017 se uskuteční na louce za Hyperalbertem v Bělovsi Náchodský biatlon, na jehož konání se podílí Sportovní klub Běloves úpravou běžecké stopy pomocí čtyřkolky a žehličky. Přijďte si vyzkoušet i vy, jaké to je běhat na lyžích a střílet.

Náchodský biatlon 4.2.2017

• Běloves, Velké Poříčí, Dobrošov
    vložil(-a) dne 27.1.2017 (Pátek)

Ve čtvrtek 26.1.2017 upravena stopa za Kauflandem v Bělovsi a okruh k Atasu a Drapačovi do Velkého Poříčí a zpět. Stopa je opět ve výborné kvalitě, sjízdná i v večerních / nočních hodinách, s čelovkou i bez čelovky (s čelovkou lépe :-) )

Přijďte si užít běžeckou stopu z Náchoda do Velkého Poříčí.

Dnes, nejpozději zítra, bude ještě upraven okruh na Dobrošově. Zde je jako nejlepší výchozí místo parkoviště u Jiráskovy chaty na Dobrošově.

• Dobrošov, Kaufland Běloves
    vložil(-a) dne 21.1.2017 (Sobota)

Dnes dopoledne upravena stopa na Dobrošově a za Kauflandem v Bělovsi, stopa v dobré kvalitě

• Běloves – Velké Poříčí
    vložil(-a) dne 20.1.2017 (Pátek)

Včera upravena stopa z Bělovse od hraničního přechodu do Velkého Poříčí k Drapačovi a Atasu po lukách.

Stopa je ve výborném stavu, tak se toho nebojte a vyražte do stopy :-), okruh cca 8 km, lze běžkovat i za tmy.

Můžete třeba přijet vlakem na zastávku do Malého Poříčí, a běhat, a běhat…..

• Dobrošov, Kaufland Běloves, Malé Poříčí
    vložil(-a) dne 7.1.2017 (Sobota)

Dnes odpoledne upravena stopa na Dobrošově od hrany vršku Maliňáku k Jiráskově chatě na Dobrošově a dále k parkovišti (pro letní provoz – chodí se odtud k dělostřeleckému srubu) v celkové délce cca 5,5 km

Dále projeta stopa od lázní v Bělovsi po louce, kolečko na louce za Kauflandem a dále stopa pokračuje do Velkého Poříčí k Drapačovi, v délce cca 20 km tam a zpět.