Náchod

• značka trasy Červená
  • úprava tratě klasika

Velké Poříčí – Dobrošov

Trasa navazuje na stopu Machov – Velké Poříčí a vede z Velkého Poříčí od parkoviště firmy ATAS podél cyklostezky vedle řeky Metuje přes Malé Poříčí, dále rovněž podél cyklostezky po poli k hraničnímu přechodu Běloves – Kudowa, kde trať přetíná mezinárodní silnicí a pokračuje kolem Bavorky podél řeky Metuje po asfaltové cyklostezce (velmi pravděpodobně zde nebude možná tvorba stop vzhledem k velkému provozu pěších turistů). Strojová stopa pokračuje až mezi zahradami doleva kolem ranče uv Bělovsi do kopce zadem kolem lomu zadem k pěchotnímu srubu Březinka, lesem vedle polní cesty, dále přes pole šikmo vpravo směrem k turistické chatě na Dobrošově. Trasa navazuje na okruh po lukách v katastru Dobrošova. Zde však bývá problém se sněhovou pokrývkou při silnějším větru, neboť pláně jsou od sněhu vyfoukané a tím pádem je problém stopu strojově upravit.

Mapa

Způsob údržby:
Stopa je upravována čtyřkolkou se stopařem a hladítkem 1x týdně, v pátek dle sněhových podmínek. V případě provozu lyžařského vleku v Bělovsi na Brabáku, který provozuje Sportovní klub Běloves, jsou běžkaři vyváženi na Brabáku zdarma. Info také na www.skibeloves.cz

Možnost občerstvení:
bufet Bavorka, Běloves (vedle hraničního přechodu Běloves – Kudowa)
Hotel Bonáto , Běloves – tel. 491 424 540
Jiráskova chata, Dobrošov – tel. 491 520 185
Penzion Krásné časy u Poláčků, Dobrošov – tel. 777 320 570

Návaznost dalších tras:
Machov – Velké Poříčí (zelené značení)
okruh Dobrošov – Jizbice u Náchoda (červené značení)
Červená trasa

Trasy s nejvyšší prioritou údržby, tzv. páteřní: jsou vždy upravovány jako první.

Důrazně žádáme návštěvníky, aby se na upravené běžecké tratě nevydávali pěšky ani nenechávali volně pobíhat psy a neničili tím běžecké stopy!

Čerstvé informace z údržby

19. 01.2024

Náchod Dobrošov oblast 9

oblast 9 Náchod
Jiří Jedlička
vložil Jiří Jedlička
fotografie 4x
Dnes jsme projeli finišerem trasy na Dobrošově. Je skutečně málo sněhu. Je to pro skalní lyžaře na starých lyžích si zabruslit. Nejlepší to je u osady Polsko, kde je sníh trochu navátý. Použití pouze starých lyží je doporučeno!!!! Bude lépe!  Snad!