Hronov

• značka trasy Zelená
  • úprava tratě klasika

Hronovská smyčka

Trasa odbočuje v Sedmákovicích z trasy Machov – Velké Poříčí. Kopíruje cestu směrem na Vysokou Srbskou, vede kolem kravína, (lze odbočit vpravo k hospodě „Na kopci“) dále přes louku směrem ke hřbitovu, okolo hřbitova „Na příhoně“ k hranici lesa „Pod Kubečkovým lesem“, následuje prudký krátký sjezd. Dále stopa pokračuje polem ke křížku 503 m n.m. Následuje odbočení vpravo, mírný sjezd k Vítovým dolům a lesem až na louky nad vlekem „Hrnčířák“ (sjezdovkou k žel. zastávce Žabokrky ). Stopa pokračuje mírným traverzem k lomu na Farách a sjezdem při okraji lesa k vodojemu, po červené tur.značce prudkým stoupáním na křižovatku „K milířům“ ke křížku. Dále mírným stoupáním na „Vrše“ 518 m n.m. (krásný rozhled na Krkonoše, Bor, Dobrošov) a následně sjezdem zpět ke křížku 503 m.n.m, kde se Hronovská smyčka uzavírá.

Nejvýhodnější nástup pro Hronováky je u vodojemu na Farách, pro ostatní vystoupit v žel. zastávce Hronov-zastávka Žabokrky, přejít silnici k vleku „Hrnčířák“ a dle zdatnosti využít vlek nebo vyšlápnout sjezdovku, získat výškové metry a na horním konci se připojit na udržovanou stopu.

Mapa

Návaznost dalších tras:
Machov – Velké Poříčí
Zelená trasa

Nejméně důležitá stopa, údržba závisí na sněhových podmínkách.

Důrazně žádáme návštěvníky, aby se na upravené běžecké tratě nevydávali pěšky ani nenechávali volně pobíhat psy a neničili tím běžecké stopy!

Čerstvé informace z údržby

18.01. 2024
Aktuálně upraveno:
2km kolečko na Jírově hoře
Trénikové kolečko na Jírově hoře projeto - s tvrdým podkladem v celku dobré podmínky. Propojení se stopařem přes lesní úsek nad Rokytník zatím není možné - potřebuje to aspoň dalších 5cm sněhu - sjízdné s opatrností.