Teplicko

• značka trasy Červená
  • úprava tratě klasika

Teplice n. M. – Zdoňov – Adršpach

Trasa vede otevřenou krajinou s výhledy, začíná přímo v Teplicích nad Metují nad budovou základní školy. Vede většinou po okrajích polí, přímo po polích a loukách. Stoupá z Teplic ke Kříži smíření pod Bukovou horou. Následuje technicky náročnější místo – sjezd podél lesa. Po louce stopa pokračuje na dno údolí. Zde se nabízí několik variant. Hlavní trasa se stáčí vlevo k horní části Zdoňova. Souběžnou cestou se silnicí na dolní konec vesnice. Krátkým stoupáním vpravo pokračuje trasa do sedla pod Křížovým vrchem a odtud příjemným sjezdem do Dolního Adršpachu. Je možné pokračovat okruhem Okolo Zdoňovské Hejdy a nebo projít krátce Adršpachem a pokračovat po další trase z Adršpachu přes Jiráskovy skály až do Dědova.

Mapa
Způsob údržby:
Skútr-stopař. Stroj se většinou vrací stejnou cestou, budou tedy až na výjimky upravovány dvě souběžné stopy, převážně o víkendech.

Návaznost dalších tras:
Okolo Zdoňovské Hejdy (červené značení)
Okruh přes Zdoňov, Libnou, Horní Adršpach a Janovice (modré značení)
Teplice n. M. – Jiráskovy skály
Červená trasa

Trasy s nejvyšší prioritou údržby, tzv. páteřní: jsou vždy upravovány jako první.

Důrazně žádáme návštěvníky, aby se na upravené běžecké tratě nevydávali pěšky ani nenechávali volně pobíhat psy a neničili tím běžecké stopy!

Čerstvé informace z údržby

19. 01.2024

Jiráskovy skály "Bišík"

oblast 3 Teplicko
Jan Stiller
vložil Jan Stiller
fotografie 0x
Strojem upravena stopa na klasiku od Janovic (Pod Zvětralým vrchem) kolem Čápu k osadě Skály. Dále od zámku Bischofstein, Mackovou cestou, nad Dědov k vysílači na Javorem, cca 8km skoro na rovině !