Adršpach

• značka trasy Modrá
  • úprava tratě klasika

Zdoňov – Libná – H. Adršpach – Janovice

Nástup na trasu je opět na parkovišti v Dolním Adršpachu. Trasa začíná stejně jako okruh Hejda – tzn. vede pod Křížovým vrchem ke sv. Václavu a ke kapličce. Trasa se odpojuje právě u kapličky, kde po prudkém sjezdu odbočuje doleva a táhlým stoupáním vede ke Žďárskému lesu. Tím se projíždí po lesní cestě a vyjede opět na louce. Stopa se stáčí vpravo a stoupá až k Bukové stráni. Podél ní vede doprava a sjíždí do Zdoňova ke kostelu. Následuje odbočka doleva a kolem zdoňovského rybníka stoupeme na Libnou a dále se stáčíme vlevo směr Vypich. Tam podél obecní cesty sjíždíme do Horního Adršpachu. Dále pokračujeme po okraji vesnice k rybníku. Přejedeme hlavní silnici a přes hráz rybníka se dostaneme k Janovické stráni, po které jedeme až do Janovic ke kostelu. Tam se vydáme doleva a prudkým stoupáním se dostaneme na pláně, které přejedeme k protějšímu lesu. U lesa se dáme opět doleva a po 200m se napojíme na cestu, která vede kolem Hradu do Dolního Adršpachu.

Mapa
Způsob údržby:
skútr 1 stopa dle sněhových podmínek – minimálně 2 x za týden

Možnost občerstvení:
Adršpach (více možností) – tel. 491 586 012 /Informační centrum/

Návaznost dalších tras:
Okruh Okolo Zdoňovské Hejdy (10 km, červené značení) Okruh pod Křížovým vrchem (3.6 km, červené značení) Janovice – Jiráskovy skály (2 km, modré značení)
Modrá trasa

Méně důležité stopy, údržba probíhá až po projetí červených tras a také v závislosti na sněhových podmínkách.

Důrazně žádáme návštěvníky, aby se na upravené běžecké tratě nevydávali pěšky ani nenechávali volně pobíhat psy a neničili tím běžecké stopy!

Čerstvé informace z údržby

21. 01.2024

Adršpach neděle 21.1.

oblast 2 Adršpach
Jirka Menšík
vložil Jirka Menšík
fotografie 0x
Dnes ráno dokončena úprava všech tratí v okolí Adršpachu vyznačených v mapách. Sledujte mapu na www.bilestopy.cz.
Skol, užijte si slunečnou neděli na lyžích.