Broumovské stěny

• značka trasy Červená
  • úprava tratě klasika

Pod Pasy – Pánův kříž

Trasa začíná na parkovišti pod Pasy (vedle hlavní silnice z Police nad Metují do Broumova, cca 100m nad křižovatkou na Jetřichov a Teplice nad Metují). Mírně zvlněnou lesní cestou vede stopa k Hubertově kapli a ke kamenné křížové cestě. Odtud pokračuje sjezdem a později po rovině na kraj lesa nad obec Křinice. Dál vede trasa opět lesem na rozcestí s obecní komunikací. Trasa pokračuje vpravo stoupáním k Restauraci Amerika. Dále vede cestou po kraji lesa bez velkých převýšení směrem do Martínkovic. Asi po 3,5 km za pravotočivou zatáčkou začíná první prudší stoupání a po něm následuje sjezd nad Martínkovice. Z lesa cesta vyústí u kaple sv. Anny, pokračuje přímým sjezdem a za mostem přes Martínkovický potok se levotočivou zatáčkou napojuje na obecní komunikaci. Po ní pokračuje asi 250 m na rozcestí. Tady z obecní silnice odbočuje vpravo mírným stoupáním, které později nabývá na intenzitě. Zde trasa opustí okraj lesa a začíná stoupat vpravo po modře značené cyklotrase. Stoupání je dlouhé asi 1,5 km a vede pod vrch Koruna, který trasa objíždí prakticky po vrstevnici a následuje další intenzivní stoupání dlouhé asi 300 m, které je ukončeno v sedle pod Božanovským Špičákem. (Tady je možnost odbočit po trase na Machovský kříž a dále do Božanova nebo přes hraniční přechod do Polska). Trasa pokračuje mírným stoupáním a potom sjezdem na rozcestí U javora. Pak už následuje asi 0,5 km stoupání, které končí na Pánově kříži.

Mapa

Způsob údržby:
Skútrem. Nelze projíždět okruh, skútr se stejnou cestou vrací zpět, kde je to možné, projíždějí se 2 stopy pro klasické lyžování.

Návaznost dalších tras:
Martínkovice – Studená Voda (10 km, modré značení): odbočka z rozcestí v sedle Pod Božanovským Špičákem Martínkovice – Hoprich (zelené značení) Police n. M. – Pánův kříž – Slavný – Police (modré značení)

Červená trasa

Trasy s nejvyšší prioritou údržby, tzv. páteřní: jsou vždy upravovány jako první.

Důrazně žádáme návštěvníky, aby se na upravené běžecké tratě nevydávali pěšky ani nenechávali volně pobíhat psy a neničili tím běžecké stopy!

Čerstvé informace z údržby

11. 02.2021

Broumovské stěny

Jaromír Jirka
vložil Jaromír Jirka
fotografie 4x
Dnes jsme upravili stopy komplet. Tedy z Martínkovic k Americe a dál kolem kaple sv. Huberta na parkoviště nad Jetřichovskou křižovatkou. Zpátky se skútr vracel kolem lesní školky po křížové cestě. Na přání pana Kužela jsme sjeli do Křinic k bývalému středisku státního statku (ale tam to není nic moc) a kolem "samot" zpátky k lesu. Dál je projeta stopa na Pánův kříž a za Chatou pod Korunou na horní konec Božanova a do Studené vody.