Policko

• značka trasy Modrá
  • úprava tratě bruslení

Police n. Metují – Pánův kříž – Slavný – Police

Trasa s pěknými výhledy a možností napojení na stopy v Polsku nebo Broumovských stěnách.

Délka trasy: 19 km, s odbočkou do Bělého a zpět 22 km.

Stopa začíná v Polici n. M. u parkoviště naproti pensionu Adler na Bělské ulici a východním směrem stoupá k Červeňáku. Protne údolí a souběžně se silnicí do Bělého pokračuje k lesíku Chrast. Lesík objede zleva a po lukách mírným stoupáním pokračuje ke Chlumu (krásné výhledy na Bor, Hejšovinu, Bezděkov atd). Zde se trasa stáčí doleva a po druhé straně louky pokračuje ke Šnobláku a dolů k Barešovu kříži (zde můžeme odbočit vpravo do Bělého a po modré turistické značce pokračovat do Řeřišného a Machova).

Od Barešova kříže podél lesa nad Slavný a od vysílače lesem k Pánovu kříži. (Odtud je možno pokračovat po červené tur. zn. k Machovskému kříži a přes tur. přechod do Polska, Pasterka, Góry Stolowe, nebo dolů do Martínkovic).

Od Pánova kříže se stopa vrací po lesní silničce a dále vede až do osady Slavný (možnost občerstvení), odkud se trasa vrací zpět k Barešovu kříži, Vambeřickou cestou, a Červeňákem do Police.

Mapa

Způsob údržby
Celý okruh je udržován pomocí skútru se stopařem tak, aby byla trasa připravena na víkend, a to jedna stopa klasicky.

Možnosti občerstvení
Kiosek na Slavném – tel. 737 734 504
Pension Majka – tel. 721 983 907, 721 131 045

Návaznost dalších tras:
Pánův kříž – Pod Pasy (15 km, červené značení). Z rozcestí Pod Božanovským Špičákem na této trase lze také pokračovat přes Machovský kříž do Polska nebo do Božanova.
Pro napojení na Machovsko je udržována odbočka od Barešova kříže do Bělého (zelené značení).

Modrá trasa

Méně důležité stopy, údržba probíhá až po projetí červených tras a také v závislosti na sněhových podmínkách.

Důrazně žádáme návštěvníky, aby se na upravené běžecké tratě nevydávali pěšky ani nenechávali volně pobíhat psy a neničili tím běžecké stopy!

Čerstvé informace z údržby

14. 02.2019

Policko 14.2

oblast 4 Policko
Jiří Černý
vložil Jiří Černý
fotografie 1x
Během dnešního dne byla v rámci Mezinárodního turistického srazu projeta stopa z Adršpachu do Police. Od Kalous k Záboři se musí jet po zledovatělé asfaltce (po loukách to nejde z důvodu ohrad).  Nad Dědovem u vysílače je hnědý úsek. Z Dědova do Klučanky je to lesem taky zledovatělé. Sníh končí až u Michálku - do té doby je vrstva většinou min 20cm - bohužel totálně mokrého. Od Michálku zeleno.

Co se týče Slavného - z Červeňáku na Slavný to nejde. Od Slavenského parkoviště je cca 200m střídavě zeleno ale pak je najeto kolečko k vysílači a k posedu. Od posedu by se dalo ještě sjet k asfatlce ale dál ne. Silnice na Pánův kříž je holá.